Financiering
Loyaliteitsaandelen zijn meestal overbodig, misplaatst en nadelig
Duffhues, Piet
Maandblad voor Accountancy en Bedrijfseconomie, 2014 - 88e jaargang editie 5
Het uitgeven van loyaliteitsaandelen door ondernemingen wordt door sommige ondernemingen verdedigd. Doel van het management daarbij is aandeelhouders gedurende een bepaalde periode te binden aan de vennootschap zodat de aandeelhoudersstructuur meer stabiliteit krijgt. Door de belofte om gedurende een bepaald aantal jaren het aandeel niet te zullen verkopen verkrijgt de aandeelhouder in een of andere vorm een extraatje van de onderneming dat vervalt als die zijn belofte niet gestand doet. Dit lijkt aantrekkelijk. Deze loyaliteit en stabiliteit kunnen echter de onderneming en daarmee de aandeelhouder fundamenteel schaden. Zo is niet duidelijk wat de economische waarde van de beoogde stabiliteit is. Dit artikel analyseert de belangrijkste voor- en nadelen en concludeert per saldo afwijzend zoals in de titel van het artikel reeds is aangegeven.
Deze auteur publiceerde ook
Duffhues, Piet | 2016
Downloads: 801
Financiering
Duffhues, Piet | 2014
Downloads: 2.515
Financiering
Anderen downloaden ook deze publicaties
Crom, Ben | Kamminga, Pieter | 2015
Downloads: 578
Management Accounting
Commandeur, Prof. Dr. H. | Paape, L. | Pijl, Prof. Dr. G.J. van der | 2005
Downloads: 553
Bestuurlijke informatieve...
Grabner, Isabella | Moers, Frank | 2016
Downloads: 709
Accountantscontrole
Korf, Dick | Lof, Michiel van der | 2014
Downloads: 596
Externe verslaggeving
Brouwer, Drs. A.J. | Langendijk, Henk | 2013
Downloads: 1.136
Externe verslaggeving
de Redactie | 2016
Downloads: 544
Accountantscontrole
de Redactie | 1939
Downloads: 352
de Redactie | 2016
Downloads: 527
Accountantscontrole
Redactie | 2016
Downloads: 393
Accountantscontrole