Marketing
Waarom belt u mij eigenlijk; ik bel u toch ook niet?
Roest, Henk, Savelkoul, Léon
Maandblad voor Accountancy en Bedrijfseconomie, 2014 - 88e jaargang editie 7/8
Betrokkenheid is een centraal thema binnen de marketingliteratuur. De theorievorming omtrent betrokkenheid heeft zich echter vooral geconcentreerd op de betrokkenheid vanuit de klant. Veel weten we inmiddels over “customer involvement”. De laatste jaren verschuift de aandacht echter naar “customer engagement” waarin de betrokkenheid van de klant met het product of merk verder gaat dan enkel het eigenbelang, en klanten gemotiveerd blijken om tijd en geld te investeren in bijvoorbeeld referentiegedrag, blogging en hulp bij productverbetering. In een poging tot meer klantenbinding claimen steeds meer (dienstverlenende) organisaties dat ze onderscheidend zijn omdat juist bij hen “de klant centraal staat; er écht toe doet; en de organisatie werkelijk betrokken is met de cliënt”. Hierdoor ontstaat er behoefte aan meer kennis over betrokkenheid vanuit de organisatiekant en dan vooral wat de klant daarvan merkt. In deze studie introduceren we het begrip “corporate engagement” en onderzoeken de invloed hiervan op klantloyaliteit.
Deze auteur publiceerde ook
Anderen downloaden ook deze publicaties
Vosselman, Ed | 2016
Downloads: 733
Management Accounting
Bouwens, Jan | 2016
Downloads: 963
Accountantscontrole
Bik, Olof | 2016
Downloads: 739
Corporate Governance
Camfferman, Kees | 2016
Downloads: 1.999
Externe verslaggeving
Wagensveld, Koos | Willekes, Egbert | 2016
Downloads: 1.227
Organisatie & Managem...
Knoops, Chris | 2016
Downloads: 907
Column
Kamp, Bart | Roozen, Kees | 2016
Downloads: 1.286
Externe verslaggeving
Hoogendoorn, Martin | Kadric, Haris | Wel, Frans van der | 2016
Downloads: 1.745
Externe verslaggeving
Jullens, Dennis | Roelofsen, Erik | 2016
Downloads: 564
Externe verslaggeving
Volberda, Henk | 2017
Downloads: 1.178
Column