Research Article
Other versions:
- ContentsContents
- Article InfoArticle Info
- CiteCite
- MetricsMetrics
- CommentComment
- RelatedRelated
- FigsFigs
- TabsTabs
- RefsRefs
- CitedCited
-
Article title
-
Samenvatting
-
Trefwoorden
-
Relevantie voor de praktijk
-
1. Inleiding
-
2. Innoveren en imiteren
-
2.1. Innovatie- versus imitatiestrategieën
-
2.2. Centrale eigenschappen van innovaties met een maatschappelijke impact
-
2.3. Imitatie-gerelateerde dilemma’s
-
2.4. Gradaties van imitatie bij innovaties met een maatschappelijke impact
-
2.4.1. Isomorfisme
-
2.4.2. Blauwe oceaan
-
2.4.3. Equifinaliteit
-
2.4.4. Multifinaliteit
-
-
2.5. Implicaties en dynamiek
-
-
3. Onderscheidend karakter bij de imitatie van innovaties met maatschappelijke impact
-
3.1. Perspectieven op de relatie tussen winstgevendheid en maatschappelijke impact
-
3.2. Maatschappelijke impact combineren met onderscheidend vermogen bij imitatie: vier benaderingen
-
3.2.1. Benadering 1: Onderscheidend op basis van soort maatschappelijke impact
-
3.2.2. Benadering 2: Creatieve imitatie middels (tijdelijk) onderscheiden via enigszins aangepaste dan wel verbeterde versies van de innovatie
-
3.2.3. Benadering 3: Nauwe verbondenheid met stakeholders
-
3.2.4. Benadering 4: Imitatie via een netwerk van stakeholders in aanverwante of andere product-marktcombinaties
-
-
-
4. Inzichten en conclusie
-
Literatuur
Subscribe to email alerts for current Article's categories