Maandblad Voor Accountancy en Bedrijfseconomie 75(1): 13-22, doi: 10.5117/mab.75.10753
Nieuwe wegen naar ontwerpen van informatieintensieve organisaties
Hans Jägers
Corresponding author:
Hans Jägers Received: 06 Feb 2019 © Hans Jägers. This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (CC BY-NC-ND 4.0), which permits to copy and distribute the article for non-commercial purposes, provided that the article is not altered or modified and the original author and source are credited.
Citation:
Jägers H (2001) Nieuwe wegen naar ontwerpen van informatieintensieve organisaties. Maandblad Voor Accountancy en Bedrijfseconomie 75(1): 13-22. https://doi.org/10.5117/mab.75.10753 | |
Abstract In dit artikel zal kort worden ingegaan op de veranderde zienswijzen op organisaties ten gevolge van de invloed van de informatie- en communicatietechnologie. Op basis daarvan wordt een typologie ontwikkeld van informatie-intensieve organisaties. Daarbij wordt gebruikgemaakt van metaforen. Dit wordt afgerond met een referentiekader dat de elementen bevat om richting te geven aan het ontwerpen van informatieintensieve organisaties. Vervolgens wordt de relatie met de ontwikkelingen in ICT aangegeven. Het artikel wordt afgesloten met enkele aandachtspunten.