Maandblad Voor Accountancy en Bedrijfseconomie 76(11): 520-526, doi: 10.5117/mab.76.12753
Overnameprmeies
Han Donker
Corresponding author:
Han Donker © Han Donker. This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (CC BY-NC-ND 4.0), which permits to copy and distribute the article for non-commercial purposes, provided that the article is not altered or modified and the original author and source are credited.
Citation:
Donker H (2002) Overnameprmeies. Maandblad Voor Accountancy en Bedrijfseconomie 76(11): 520-526. https://doi.org/10.5117/mab.76.12753 | |
Abstract De waardebepaling van een onderneming bij overnames is een vertrouwd terrein voor bedrijfseconomen. De prijsvorming bij overnames daarentegen staat veel minder in de belangstelling, maar is des te interessanter. Dit artikel beschrijft de motieven voor het betalen van overnamepremies en de strategie voor bieders, aandeelhouders en management van doelwitondernemingen bij de totstandkoming van de overnameprijs.