Maandblad Voor Accountancy en Bedrijfseconomie 76(12): 604-612, doi: 10.5117/mab.76.13800
Prestatiemeting in de logistieke dienstverlening
Bert Meijboom,
Maurice Saes
Corresponding author:
Bert Meijboom © Bert Meijboom, Maurice Saes. This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (CC BY-NC-ND 4.0), which permits to copy and distribute the article for non-commercial purposes, provided that the article is not altered or modified and the original author and source are credited.
Citation:
Meijboom B, Saes M (2002) Prestatiemeting in de logistieke dienstverlening. Maandblad Voor Accountancy en Bedrijfseconomie 76(12): 604-612. https://doi.org/10.5117/mab.76.13800 | |
Abstract In dit artikel wordt uitgegaan van welbekende en uitgebreide literatuur die aanbeveelt om ‘strategie’ en ‘prestatiemeting’ in hun onderlinge samenhang te beschouwen. Deze theorie wordt beknopt besproken in het begin van het artikel. De bijdrage van dit artikel is de presentatie van een op deze theorie gebaseerd discussie-instrument om in de praktijk ‘strategisch verantwoorde prestatie-indicatoren’ te formuleren. Bovendien wordt besproken hoe dit instrument werd gebruikt in een organisatie waarvan omvang en regionale vertakking aanleiding vormden om extra zorg te besteden aan de koppeling strategie prestatie-indicatoren. De formulering van prestatie-indicatoren met de strategie als uitgangspunt bewerkstelligde de borging van de strategie in de diverse regio’s.