Maandblad Voor Accountancy en Bedrijfseconomie 80(12): 629-634, doi: 10.5117/mab.80.13845
De controller als rots in de ERP-branding
A. J. M. Bormann-Rutte,
J. Von Grumbkow,
A. C. C. Herst
Corresponding author:
A. J. M. Bormann-Rutte © A. J. M. Bormann-Rutte, J. Von Grumbkow, A. C. C. Herst. This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (CC BY-NC-ND 4.0), which permits to copy and distribute the article for non-commercial purposes, provided that the article is not altered or modified and the original author and source are credited.
Citation:
Bormann-Rutte AJM, Grumbkow JV, Herst ACC (2006) De controller als rots in de ERP-branding. Maandblad Voor Accountancy en Bedrijfseconomie 80(12): 629-634. https://doi.org/10.5117/mab.80.13845 | ![Open Access](/i/open_access_icon_colour.svg) |
Abstract Welke ontwikkelingen hebben volgens de perceptie van de controller de grootste invloed op de financiële functie? Ziet de controller Enterprise Resource Planning (ERP) meer als een instrument voor het verbeteren van het functioneren van de financiële functie dan voor het verbeteren van de prestaties van de organisatie? Moeten de gepercipieerde nadelen van ERP worden gezocht in de sfeer van de implementatie of in andere sferen? Verschuiven de werkzaamheden van de controller door ERP van de klassieke routinematige naar sturende werkzaamheden? Met behulp van een enquête en interviews trachten wij in dit artikel tentatieve antwoorden te formuleren op deze vier vragen.