Maandblad Voor Accountancy en Bedrijfseconomie 83(4): 142-147, doi: 10.5117/mab.83.16340
Issue driven ondernemen - Een nieuw paradigma én back to basics
Wouter Kersten,
Karen Verduyn
Corresponding author:
Wouter Kersten © Wouter Kersten, Karen Verduyn. This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (CC BY-NC-ND 4.0), which permits to copy and distribute the article for non-commercial purposes, provided that the article is not altered or modified and the original author and source are credited.
Citation:
Kersten W, Verduyn K (2009) Issue driven ondernemen - Een nieuw paradigma én back to basics. Maandblad Voor Accountancy en Bedrijfseconomie 83(4): 142-147. https://doi.org/10.5117/mab.83.16340 |  |
Abstract In dit artikel introduceren de auteurs een term voor het fenomeen van de onderneming die zowel in fi nancieel als in maatschappelijk opzicht waarde creëert, met het laatste als expliciet onderdeel van het bestaansrecht: issuegedreven ondernemerschap. Ze betogen dat issuegedreven ondernemerschap ondernemen is ‘zoals het bedoeld is’. Ook bespreken ze specifi eke uitdagingen waar dit type onderneming zich voor gesteld kan zien.