Maandblad Voor Accountancy en Bedrijfseconomie 81(5): 197-206, doi: 10.5117/mab.81.16911
Personeelsaangelegenheden in het bestuursverslag
Saskia De Bruijn,
Dick Van Offeren,
Manon Oosting
Corresponding author:
Saskia De Bruijn © Saskia De Bruijn, Dick Van Offeren, Manon Oosting. This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (CC BY-NC-ND 4.0), which permits to copy and distribute the article for non-commercial purposes, provided that the article is not altered or modified and the original author and source are credited.
Citation:
De Bruijn S, Van Offeren D, Oosting M (2007) Personeelsaangelegenheden in het bestuursverslag. Maandblad Voor Accountancy en Bedrijfseconomie 81(5): 197-206. https://doi.org/10.5117/mab.81.16911 | ![Open Access](/i/open_access_icon_colour.svg) |
Abstract Met ingang van verslagjaar 2005 zijn ondernemingen die onder titel 9 BW vallen, verplicht om niet alleen over financiële, maar ook over niet-financiële indicatoren te rapporteren. Dit op grond van de wijziging in artikel 2:391 lid 1 BW betreffende de inhoud van het jaarverslag (hierna bestuursverslag). Ten opzichte van de oudere versie van het wetsartikel wordt nu ook expliciet informatie met betrekking tot personeelsaangelegenheden verlangd. Is hier sprake van een toename van de vergelijkbaarheid van informatieverschaffing met betrekking tot personeel?