Maandblad Voor Accountancy en Bedrijfseconomie 85(5): 284-293, doi: 10.5117/mab.85.16940
Marktconvergentie en alliantievorming in de Nederlandse telecommunicatie- en media-industrie
Ivo Gubbels,
A. P. De Man,
Nadine Roijakkers
Corresponding author:
Ivo Gubbels © Ivo Gubbels, A. P. De Man, Nadine Roijakkers. This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (CC BY-NC-ND 4.0), which permits to copy and distribute the article for non-commercial purposes, provided that the article is not altered or modified and the original author and source are credited.
Citation:
Gubbels I, De Man AP, Roijakkers N (2011) Marktconvergentie en alliantievorming in de Nederlandse telecommunicatie- en media-industrie. Maandblad Voor Accountancy en Bedrijfseconomie 85(5): 284-293. https://doi.org/10.5117/mab.85.16940 |  |
Abstract Dankzij digitalisering en liberalisering ontstaat convergentie tussen voorheen gescheiden sectoren. Deze convergentie kan organisatorisch onder meer gerealiseerd worden door het gebruik van allianties. Dit artikel onderzoekt hoe een bepaald type convergentie wordt gerealiseerd met behulp van verschillende allianties. Wij concluderen dat allianties inderdaad worden ingezet voor convergentie, dat convergentie plaatsvindt tussen bestaande markten en rondom creatie van nieuwe markten, maar dat geen verschillende alliantievormen worden gebruikt voor deze twee vormen van marktconvergentie.