Maandblad Voor Accountancy en Bedrijfseconomie 76(6): 288-298, doi: 10.5117/mab.76.17498
Het verschil tussen producten en diensten
Patrick Vermeulen
Corresponding author:
Patrick Vermeulen © Patrick Vermeulen. This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (CC BY-NC-ND 4.0), which permits to copy and distribute the article for non-commercial purposes, provided that the article is not altered or modified and the original author and source are credited.
Citation:
Vermeulen P (2002) Het verschil tussen producten en diensten. Maandblad Voor Accountancy en Bedrijfseconomie 76(6): 288-298. https://doi.org/10.5117/mab.76.17498 |  |
Abstract De verschillen tussen fysieke producten en diensten zijn al geruime tijd onderwerp van academisch debat. De vermeende invloed van de specifieke kenmerken van diensten op het ontwikkelen van nieuwe financiële diensten wordt in dit artikel nader besproken. In dit artikel wordt betoogd dat alleen de ontastbaarheid van diensten en de gelijktijdigheid van productie en consumptie van invloed zijn op het ontwikkelen van nieuwe diensten. Twee concrete instrumenten die in de R&D-literatuur van belang worden geacht voor het ontwikkelen van nieuwe producten, staan centraal in deze studie. Door middel van een empirische studie is gekeken naar het gebruik en het nut van deze instrumenten in de financiële sector.