Maandblad Voor Accountancy en Bedrijfseconomie 76(6): 299-310, doi: 10.5117/mab.76.17499
E-partnering:
Ard-Pieter De Man,
Marten Stienstra,
Henk Volberda
Corresponding author:
Ard-Pieter De Man © Ard-Pieter De Man, Marten Stienstra, Henk Volberda. This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (CC BY-NC-ND 4.0), which permits to copy and distribute the article for non-commercial purposes, provided that the article is not altered or modified and the original author and source are credited.
Citation:
Man A-PD, Stienstra M, Volberda H (2002) E-partnering:. Maandblad Voor Accountancy en Bedrijfseconomie 76(6): 299-310. https://doi.org/10.5117/mab.76.17499 | ![Open Access](/i/open_access_icon_colour.svg) |
Abstract Internet is een belangrijke drijfveer achter de groei van het aantal partnerships. Hoewel er de laatste jaren enig onderzoek naar internetpartnerships is gedaan, blijkt de rol van grote gevestigde ondernemingen in internetpartnerships nog grotendeels onderbelicht te zijn. Dit artikel richt zich met name op het gebruik van e-partnerships door deze traditionele, nietinternetgerelateerde organisaties. Op basis van een grootschalig empirisch onderzoek worden vier e-partneringstrategieën en vier e-partneringstructuren onderscheiden. Vier cases valideren de ontwikkelde conceptualisering en geven inzicht in de ontwikkelingen van e-partnerships in de loop der tijd.