Maandblad Voor Accountancy en Bedrijfseconomie 84(6): 315-325, doi: 10.5117/mab.84.17800
Management van productontwikkeling
Fred Langerak
Corresponding author:
Fred Langerak © Fred Langerak. This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (CC BY-NC-ND 4.0), which permits to copy and distribute the article for non-commercial purposes, provided that the article is not altered or modified and the original author and source are credited.
Citation:
Langerak F (2010) Management van productontwikkeling. Maandblad Voor Accountancy en Bedrijfseconomie 84(6): 315-325. https://doi.org/10.5117/mab.84.17800 | |
Abstract De sterftecurve van nieuwe producten laat zien dat van de honderd ideeën voor nieuwe producten er uiteindelijk maar acht daadwerkelijk als product op de markt succesvol zijn. Tegelijkertijd stijgen de kosten van productontwikkeling en neemt de ontwikkelingstijd in snel tempo af. Tegen deze achtergrond schetst dit artikel het belang van het doelmatig en doeltreffend managen van het productontwikkelingsproces en worden twee stromen van toekomstig onderzoek uiteengezet. Verbredend onderzoek dat moet bijdragen aan het omlaag brengen van de sterftecurve van nieuwe producten en verdiepend onderzoek dat moet bijdragen aan het sneller ontwikkelen van succesvolle nieuwe producten.