Maandblad Voor Accountancy en Bedrijfseconomie 82(7/8): 340-344, doi: 10.5117/mab.82.20851
Waarom bedrijven targets systematisch onder niveau managers stellen
Jan Bouwens
Corresponding author:
Jan Bouwens © Jan Bouwens. This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (CC BY-NC-ND 4.0), which permits to copy and distribute the article for non-commercial purposes, provided that the article is not altered or modified and the original author and source are credited.
Citation:
Bouwens J (2008) Waarom bedrijven targets systematisch onder niveau managers stellen. Maandblad Voor Accountancy en Bedrijfseconomie 82(7/8): 340-344. https://doi.org/10.5117/mab.82.20851 |  |
Abstract Uit een aantal onderzoeken lijkt het beeld te ontstaan dat ondernemingen targets onder het prestatievermogen van hun managers stellen. In dit artikel gaat Jan Bouwens in op dit fenomeen en tracht hij een verklaring te vinden voor de lage targets. Hij stelt vast dat ondernemingen zeker willen stellen dat zij goede managers nooit een te lage waardering geven. Als gevolg hiervan zullen managers vaak een gunstiger beoordeling ontvangen dan hun prestatie rechtvaardigt.