Maandblad Voor Accountancy en Bedrijfseconomie 85(7/8): 395-407, doi: 10.5117/mab.85.20882
Informeel klantcontact bij de Big 4-organisaties
Yvette Taminiau,
Liselore Berghman
Corresponding author:
Yvette Taminiau © Yvette Taminiau, Liselore Berghman. This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (CC BY-NC-ND 4.0), which permits to copy and distribute the article for non-commercial purposes, provided that the article is not altered or modified and the original author and source are credited.
Citation:
Taminiau Y, Berghman L (2011) Informeel klantcontact bij de Big 4-organisaties. Maandblad Voor Accountancy en Bedrijfseconomie 85(7/8): 395-407. https://doi.org/10.5117/mab.85.20882 | |
Abstract Dit artikel beschrijft een exploratieve studie naar het belang dat adviseurs en accountants, werkzaam bij de Big 4-organisaties2, toekennen aan informeel klantcontact. De verschillen tussen accountants en adviseurs worden nader onderzocht vanuit diverse wetenschappelijke perspectieven: vanuit relatiemanagement literatuur en vanuit de wetenschappelijke literatuur over institutionele regels van professies. De verschillen tussen accountants en adviseurs bestaan voornamelijk uit de verschillen in informele settings, motieven voor informele klantcontacten en het belang van institutionele regels (zoals de codes of conduct).