Maandblad Voor Accountancy en Bedrijfseconomie 81(9): 429-437, doi: 10.5117/mab.81.21863
De effectiviteit van informatieve websites
K. R. E. Huizingh,
P. S. H. Leeflang,
M. L. Teerling
Corresponding author:
K. R. E. Huizingh © K. R. E. Huizingh, P. S. H. Leeflang, M. L. Teerling. This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (CC BY-NC-ND 4.0), which permits to copy and distribute the article for non-commercial purposes, provided that the article is not altered or modified and the original author and source are credited.
Citation:
Huizingh KRE, Leeflang PSH, Teerling ML (2007) De effectiviteit van informatieve websites. Maandblad Voor Accountancy en Bedrijfseconomie 81(9): 429-437. https://doi.org/10.5117/mab.81.21863 | |
Abstract Wij bespreken een drietal deelstudies naar de effectiviteit van informatieve websites. Tussen de website en de winkel vonden we synergie-effecten voor wat betreft de attitudes van consumenten. Echter, positievere website-attitudes blijken samen te hangen met lagere bestedingen in de winkel. Voor de meerderheid van de klanten leidt websitebezoek tot een afname van zowel het aantal aankoopbezoeken als de bestedingen. Voor een kleine minderheid leidt websitebezoek tot een verbetering van het klantgedrag, opvallend genoeg zijn dit de ‘beste’ klanten. Tot slot blijken marketingactiviteiten via het online kanaal slechts een tijdelijke positieve invloed te hebben op het aankoopgedrag in de winkel.