Maandblad Voor Accountancy en Bedrijfseconomie 88(3): 99-103, doi: 10.5117/mab.88.31252
Controllersopleiding: een synthese van wetenschap en praktijk
Kees Roozen
Corresponding author:
Kees Roozen
(
roozen.kees@kpmg.nl
)
© 2018 Kees Roozen. This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (CC BY-NC-ND 4.0), which permits to copy and distribute the article for non-commercial purposes, provided that the article is not altered or modified and the original author and source are credited.
Citation:
Roozen K (2014) Controllersopleiding: een synthese van wetenschap en praktijk. Maandblad Voor Accountancy en Bedrijfseconomie 88(3): 99-103. https://doi.org/10.5117/mab.88.31252 | ![Open Access](/i/open_access_icon_colour.svg) |
Abstract
Dit artikel gaat in op de capaciteit van de Register Controllersopleiding om een synthese aan te brengen tussen wetenschap en praktijk. De praktijk van de Register Controllersopleiding leert dat dit om een actieve betrokkenheid vraagt van de controller en de onderneming waarvoor hij werkt. Zij moeten niet alleen scherp definiëren wat hun vragen zijn, zij moeten van de opleidingen eisen dat aangetoond wordt dat het opleidingsprogramma net als iedere andere investering van meerwaarde is voor de vraagstukken waar zij in de praktijk mee te maken hebben. In feite vraagt dit om een synthese van wetenschap en praktijk.