Maandblad Voor Accountancy en Bedrijfseconomie 90(3): 58-59, doi: 10.5117/mab.90.31263
De CEA en het verborgen curriculum: binnenkort in dit theater?
Jim Emanuels
Corresponding author:
Jim Emanuels
(
jim.emanuels@tacstone.nl
)
© 2018 Jim Emanuels. This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (CC BY-NC-ND 4.0), which permits to copy and distribute the article for non-commercial purposes, provided that the article is not altered or modified and the original author and source are credited.
Citation:
Emanuels J (2016) De CEA en het verborgen curriculum: binnenkort in dit theater? Maandblad Voor Accountancy en Bedrijfseconomie 90(3): 58-59. https://doi.org/10.5117/mab.90.31263 | ![Open Access](/i/open_access_icon_colour.svg) |
Abstract
Na een anderhalf jaar noeste arbeid door een stuurgroep en diverse werkgroepen, heeft de Commissie Eindtermen Accountancy eind vorig jaar de nieuwe eindtermen voor de accountancyopleidingen bekend gemaakt1. Deze eindtermen vertellen wat de accountant moet weten en kunnen voordat hij of zij kan toetreden tot het gilde der beroepsbeoefenaars. Ik heb een zeer bescheiden rol mogen spelen in het tot stand komen van deze eindtermen. Als hoogleraar bestuurlijke informatieverzorging (in de eindtermen inmiddels omgedoopt tot ICAIS2) heb ik met mijn collega’s in den lande de diverse conceptversies uitgebreid besproken, geanalyseerd, geëvalueerd en geredigeerd, daar waar ons ruimte werd gelaten.