Maandblad Voor Accountancy en Bedrijfseconomie 89(7/8): 250-252, doi: 10.5117/mab.89.31333
Nieuwe businessmodellen in de accountancy: de toekomst van mkb-kantoren
Henk Volberda
Corresponding author:
Henk Volberda
(
hvolberda@rsm.nl
)
© 2018 Henk Volberda. This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (CC BY-NC-ND 4.0), which permits to copy and distribute the article for non-commercial purposes, provided that the article is not altered or modified and the original author and source are credited.
Citation:
Volberda H (2015) Nieuwe businessmodellen in de accountancy: de toekomst van mkb-kantoren. Maandblad Voor Accountancy en Bedrijfseconomie 89(7/8): 250-252. https://doi.org/10.5117/mab.89.31333 | ![Open Access](/i/open_access_icon_colour.svg) |
Abstract
In een businessmodel komen verschillende keuzes van een onderneming samen. Welke doelgroep wordt bediend en hoe onderscheidt het aanbod van het bedrijf zich van de concurrentie, bijvoorbeeld. Maar ook de manier waarop het bedrijf is georganiseerd. Welke bedrijfsmiddelen in huis aanwezig zijn en welke van externe partners worden betrokken. En uiteraard de manier waarop geld wordt verdiend: het verdienmodel van het bedrijf (Volberda, Van der Weerdt & Van der Mandele, 2015).