Maandblad Voor Accountancy en Bedrijfseconomie 90(7/8): 301-307, doi: 10.5117/mab.90.31342
Van business model canvas naar een lerende en intregrale aanpak van ondernemen door middel van business modelling
Jeroen Kraaijenbrink,
Frank Jan de Graaf
Corresponding author:
Jeroen Kraaijenbrink
(
jk@kraaijenbrink.com
)
© 2018 Jeroen Kraaijenbrink, Frank de Graaf. This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (CC BY-NC-ND 4.0), which permits to copy and distribute the article for non-commercial purposes, provided that the article is not altered or modified and the original author and source are credited.
Citation:
Kraaijenbrink J, de Graaf F (2016) Van business model canvas naar een lerende en intregrale aanpak van ondernemen door middel van business modelling. Maandblad Voor Accountancy en Bedrijfseconomie 90(7/8): 301-307. https://doi.org/10.5117/mab.90.31342 | ![Open Access](/i/open_access_icon_colour.svg) |
Abstract
Het business model canvas is het afgelopen decennium populair geworden voor de ontwikkeling van organisaties en om ondernemerschap te faciliteren. Het model is ook in het hoger onderwijs populair als methode om te leren ondernemen. De populariteit neemt niet weg dat er vragen zijn over de effectiviteit van business modelling en de wijze waarop de aanpak het beste ingezet kan worden. In dit artikel brengen we deze ontwikkelingen samen door te laten zien hoe business modelling op vier verschillende manieren gebruikt kan worden voor het faciliteren van lerend ondernemerschap en het creëren van een lerende onderneming.