logo
HomeArticlesAbout
HomeNewsBooksJournalsInformation & ServicesPartners
Register | Login
Research Article
Maandblad voor Accountancy en Bedrijfseconomie 96(7/8): 221-230
https://doi.org/10.5117/mab.96.90957 (16 Sep 2022)
Other versions:
XML
PDF
 
 
Twitter
Facebook
Mendeley
Reddit
Notify a colleague
  • ContentsContents
  • Article InfoArticle Info
  • CiteCite
  • MetricsMetrics
  • CommentComment
  • RelatedRelated
  • FigsFigs
  • RefsRefs
  • CitedCited
  • Article title
  • Samenvatting
  • Trefwoorden
  • Relevantie voor de praktijk
  • 1. Inleiding
    • 1.1. Groot en dynamisch aanvalsoppervlak
    • 1.2. Van opzichzelfstaande (compliance)activiteit naar gewenst gedrag
    • 1.3. Complexiteit van cybersecurity breder erkennen
    • 1.4. Impact op auditors
  • 2. Inzichten vanuit de gedragspsychologie
    • 2.1. Elementen voor het versterken van een positieve attitude
    • 2.2. Effect meten
    • 2.3. Oorzaken uitblijven gewenste gedragsverandering
    • 2.4. Cybersecurity games, gamificatie en nudging
  • 3. Potentie van games als onderdeel van cybersecurityinterventies
    • 3.1. Casestudy met persoonlijke assistenten TU Delft
    • 3.2. Human Firewall als game thema
    • 3.3. Voorlopige effecten op bewustwording en gedrag
      • Van woorden naar kleine daden
    • 3.4. Ervaring van de game
      • Inhoud
      • Spelvorm
  • 4. Inzichten voor een sterkere securitycultuur
    • 4.1. Games als aftrap van breder programma
    • 4.2. Aandachtspunten voor ontwerp en inzet van cybersecurity games
    • 4.3. Breder programma aan interventies
    • 4.4. Overige randvoorwaarden voor meer effect
  • 5. Conclusie en aanbevelingen
    • 5.1. De meerwaarde van games voor een sterkere securitycultuur
    • 5.2. Wicked problem dat brede expertise vraagt
    • 5.3. Kans voor de internal auditor
  • Literatuur
Powered by

This website uses cookies in order to improve your web experience. Read our Cookies Policy

OK