logo
HomeArticlesAbout
HomeNewsBooksJournalsInformation & ServicesPartners
Register | Login
Essay
Maandblad voor Accountancy en Bedrijfseconomie 97(3/4): 135-138
https://doi.org/10.5117/mab.97.104451 (17 Apr 2023)
Other versions:
XML
PDF
 
 
Twitter
Facebook
Mendeley
Reddit
Notify a colleague
  • ContentsContents
  • Article InfoArticle Info
  • CiteCite
  • MetricsMetrics
  • CommentComment
  • RelatedRelated
  • TabsTabs
  • CitedCited
  • Article title
  • Samenvatting
  • 
    • Wat gaat ESG betekenen voor accountantskantoren en voor de opleidingen?
    • Zijn kantoren zich hier op dit moment voldoende van bewust?
    • Betekent dit dat toekomstige accountants breder moeten worden opgeleid? En volstaan de verplichte 8 PE-uren voor dit onderwerp?
    • Wat gaat er straks aan accountants gevraagd worden, wat zijn de ‘kernbouwstenen’?
    • Waar tendeert het onderzoek naar?
    • Impliceert dit daarmee ook dat je van de accountant verwacht dat hij/zij veel beter in staat zal moeten zijn om goed te weten wat je aan stakeholders vertelt, hoe je daarin je stewardship invult?
    • Als jullie dit nu spiegelen naar de opdrachtgever van de accountant, hoe denken jullie dat bedrijven hier dan naar kijken? Omarmen zij deze ‘nieuwe accountant’?
    • Wat zouden jullie willen meegeven aan de accountantsopleidingen, om de nieuwe accountant op te leiden?
    • De accountant heeft ten aanzien van ESG een belangrijke rol in de keten, maar hoe kijken jullie naar andere schakels daarin, zoals de Raad van Commissarissen?
    • Accountants krijgen een nog grotere verantwoordelijkheid en moeten veel kennis en ervaring opdoen om de toekomstige uitdagingen aan te gaan. Waar liggen de valkuilen voor accountants de komende jaren?
    • Waar ligt op dit moment de grootste uitdaging c.q. het grootste risico voor de opleiding?
    • Betekent dit dat we minder stringent moeten zijn in de vooropleiding?
Powered by

This website uses cookies in order to improve your web experience. Read our Cookies Policy

OK